Oldboys

Serie:Herrar Motion Västra
Marieholm IS-Torns IF
2019-05-13 13:15
Marieholm, korvarnas förlovade stad, visade sig från sin bästa sida med sol och en alldeles grön matta när Torns Oldboys kom på besök. Torns Oldboys kunde konstatera att hemmalagets avbytarbänk bestod av lika många spelare som hela dagens trupp. Då skadelistan för närvarande är lika omfattande som skrämmande kunde Oldboys endast få 12 man på banan varför 9-9 mannafotboll stod som enda alternativ. Hemmalaget hade ett par spelare som ställde till oreda med snabba omställningar. Det var just vid en snabb omställning som Calle "Greppet direkt" Sjöstedt fick se när Marieholms högerytter rundande honom och rullande in 1-0 till hemmalaget.
Oldboys skaffade sig ett par halvchanser under första delen av första halvleken som inte var heta nog. Allt eftersom som halvleken passerade så syntes det att spelmässigt hade Oldboys större delen av bollinnehavet. Men det var först vid en genombrytning av Oldboys eminente mittfältsgeneral Marcus  "Andrea Pirlo" Thulin som ett förlösande 1-1 mål kom. Marcus Thulin servade en helt friställd Jon "Ronaldo" Einarsson som enkelt kunde placera in bollen i mål.

Under pausvilan diskuterade laget att de skulle fortsätta trumma på och att Marieholm var sårbara i backlinjen och med lite vilja och hårt arbete skulle denna match kunna sluta med en seger för Oldboys. Det var viktigt att trycka upp ytterbackarna i banan för att skaffa sig numerärt övertag på det så viktiga mittfältet. Taktiksnacket verkar ha fungerat då Oldboys producerade två snabba mål genom Björn "Andrés Iniesta" Löfgren vid 1-2 målet elegant curlade bollen över målvakten. Nu var det en bra period av bortalaget som vars kinesiska mur till försvar enkelt höll stånd och med den tryggheten kunde ytterligare kraft sättas framåt och det resulterade till ytterligare ett mål av Björn "Andrés Iniesta" Löfgren. Kort efter 1-3 målet gjorts så satte Björn "Andrés Iniesta" Löfgren även ett 1-4 mål som obeskrivligt nog blåstes av för offside.

En vis man i föreningen (Mats "Holken" Holgersson) lär en gång yttrat att under en säsong så brukar domslut, rätta eller felaktiga, jämna ut sig. Med dessa visdomsord så har Oldboys ett domslut på sitt konto till kommande matcher. Tyvärr varade glädjen kort då Marieholm vid en omställning kunde reducera till 2-3. En olycka kommer som bekant inte ensam, vid en hörna kunde hemmalaget raka in kvitteringen. Inget mer hände i matchen och Oldboys kunde åka hem med ännu en poäng på kontot.

Nästa hemmamatch är redan på söndag borta mot Dösjöbro IF som har föreningens (så vitt undertecknat kan finna på nätet) sin mest spännande vecka i sin klubbs historia. Två storlag kommer på besök under samma vecka. Först är det Malmö FF som i morgon tisdag kommer på besök för att spela DM för att senare i veckan gästas av Torns Oldboys. Grattis alla i Dösjöbro IF!

Avslutningsvis så rapporteras tack och lov inga nya skador och vi hoppas på ett snabbt tillfrisknande av de som nu står på skadelistan.

Sön 14/4 18:00
Sön 22/10 16:00