P19 - 1

Summering av ligacupen och inför premiären
2023-04-10 09:00

Ligacupen är nu avslutad och det blev klara förluster mot Halmstad och HIF men lite jämnare match mot Kalmar. Närmst poäng var vi mot MFF och Häcken där det blev 3-2 förlust i båda matcherna.

Idag är det seriepremiär på hemmaplan, vi får besök av Hässleholms IF.

Hässleholm är ett spelande lag som vi har respekt för på förhand, kommer krävas ett koncentrerat Torn med mycket löpmeter för att vinna matchen.

Vi kommer in till matchen med bra känsla då det blev en tydlig vinst förra veckan med klara 7-0 mot division 4 laget Hyllinge. Prestationen var superbra men mest av allt var vi nöjda med att spelarna fortsatte spela med koncentration och hårt arbete matchen genom.

Förlust mot Kalmar
2023-03-03 21:59

Vi tog emot Kalmar, vädret var strålande och det var mycket folk som kom för att stötta oss. Tyvärr blev det förlust mot ett väldigt bollskickligt Kalmar. 1-0 kom efter ett inspel och avslut på ett tillslag, snyggt anfall. Senare i halvleken vann Liam bollen och hittade Adrian med en fin boll i djupled, deras målvakt kom långt ut och skulle få undan bollen men Adrian gick som alltid in i duellen med full kraft och fick bollen på sig och med sig. Han placerade sedan in bollen till publikens glädje, 1-1 stod sig till mitten av andra halvleken. Från ena sidan av straffområdet slog de ett inlägg mot bortre ytan där spelaren tog ett avslut på volley som var på väg ut till inspark men där dök en Kalmarspelare upp och glidtacklade in bollen.

Medan vi jagade en reducering fick dom en frispark slutet på matchen, skickligt direktavslut som innebar 3-1 vilket blev slutresultatet.

På söndag tar vi emot Halmstad, hoppas ni kommer för att stötta laget!

3-2 förlust mot Häcken
2023-02-22 22:17

Det blev en smärtsam förlust med 3-2 borta mot Häcken. Vi vill börja med att tacka alla tillresta föräldrar och vänner, vi vann definitivt matchen på ”läktaren”.

Summering och framåtblick
2023-02-07 10:00

Sedan november har nytillträdde Amir tillsammans med tränarkollegan Simon fortsatt Torns satsning för att skapa en ännu bättre träningsmiljö och trupp inför 2023. Träningsmiljön har redan förstärkts och kommer förbättras ännu mer med tiden.

Torns IF P19 söker en målvakt
2023-01-15 20:25

Är du en ambitiös målvakt som söker en stimulerande träningsmiljö så är du välkommen att kontakta tränare Amir Darban Khales på 0709-658120 för provspel.

Referat: Trelleborgs FF (P19) - Torns IF (P19)
Vinst för P19 mot Trelleborgs FF U19
2022-12-01 12:48

I helgen spelade Torns IF P19 mot Trelleborgs FF P19 lag. Matchen slutade med en 3-1 seger borta i Trelleborg. Segern innebär nu att Torn leder gruppen inför sista omgången av ligacupen.

Nyheter från föreningen
Torns IF, 28/02 18:22