F2010/11

Informationsutskick
2019-10-17 17:30

Hejsan alla barn och föräldrar!

Nu har det gått cirka sex månader sedan vi startade flicklag 2010/11 och det är oerhört glädjande att se att laget nu har 22 aktiva spelare med en hög träningsnärvaro. Det har hänt mycket under den här korta tiden, flera roliga lagaktiviteter bl.a. sitter dammatchen i slutet av september fastetsad i minnet. Matchen spelades i strålande höstsol och några av föreningens eldsjälar hade dragit igång en kampanj för att locka publik så alla förutsättningar för en trevlig eftermiddag på Tornvallen fanns på plats. Dessutom hade vårt flicklag engagerat sig för att sköta bollservicen under matchen.

Det blev en stor succé. 120 åskådare kom, vilket är nytt publikrekord för vårt damlag, och grillarna gick varma och hamburgarna såldes i snabb takt. Detta kommer vi göra om under våren när nästa säsong drar igång.

Det som ligger närmst i tiden är att försöka få till något sammandrag med andra flicklag och spela matcher. Vi hoppas att kunna presentera detta inom kort. Dessutom vill vi få till stånd ett föräldramöte under samma tid som barnen tränar och ett närmare datum kommer inom kort. Vi kommer även att ta ett lag foto och lägga upp på lagets hemsida och om någon föräldrar absolut inte vill att bilder publiceras på hemsida eller sociala medier vill vi att ni meddelar detta till någon av tränarna eller lagledaren.

Nu väntar en höst och det innebär att träningarna kommer att flytta in i Tornhallen där första träningen äger rum onsdagen 23/10 kl. 17-18:15 och därefter efterföljande onsdagar. Tänk på att fortfarande skall benskydd användas och inne i Tornhallen skall inneskor användas. Det som är speciellt med första inneträningen är att efter träningen så kommer Torns IF:s herrseniorer att spela DM-final mot självaste Malmö FF och vi hoppas att så många som möjligt vill stanna och se matchen, cafeterian kommer att vara öppen och Torns IF:s mytomspunna hamburgare finns att köpa. Tänk på att klä barnen efter vädret och så hoppas vi på en folkfest på Tornvallen.

Avslutningsvis, det är oerhört kul och inspirerande för oss tränare att vara en del av tjejernas utveckling och vi hoppas att dem tycker att det är lika roligt som oss med fotboll.

Ledarna flicklag 2010/11