Malmö City FC

Storseger mot Malmö City FC
2022-03-17 14:05
Osama Khattab stod för fyra mål och två assists. Foto: Göran Lenz

En mörk och disig onsdagkväll hade Torns IF inga större problem med att vinna över Malmö City FC med 7-0 efter ha haft med sig 4-0 i halvtid. Osama Khattab hade en bra kväll och noterades för 4 mål och två assists. Övriga målgörare var Jakob Bergman, Robin Kolnby och Alvin Holmgren.

Det finns skillnader mellan träningsmatcher. En jämförelse mellan Torns IF:s match mot IFK Malmö som ligger i samma serie och Malmö City som återfinns i division 3 visar den skillnaden.

När man pratade med spelare och tränare efter matchen var många irriterade över att inte ha gjort en tillräckligt bra match trots att laget vunnit med 7-0.

Första halvlek var bara fem minuter gammal när Torn efter hög press på målvakten fick tag på bollen. Osama Khattab fick tag på bollen och passade till Jakob Bergman som sköt i höjd med straffområdet. Målvakten var på bollen men kunde inte hålla den och 1-0 var ett faktum.

Sedan kom några händelserika minuter. I minut 21 blev Osama fälld i straffområdet och la själv den efterföljande straffen säkert i mål längs marken till vänster om målvakten.

Bara minuten senare var Malmö Citys målvakt ute och seglade i straffområdet. Osama snappade upp bollen och kunde assistera en helt fri Robin Kolnby som inte hade några problem att göra 3-0

I den 29 minuten gjorde sedan Osama 4-0 på en hörna då en nickskarv från Ludvig Bergman gick till Osama.

I samband med målet blev en spelare i Malmö City utvisad efter att ha fått sitt andra gula kort. Spelaren och domaren  hade under matchen svårt att kommunicera med varandra och strax innan det andra gula kortet hade domaren varit ute och pratat med Malmö Citys bänk och bett dem att byta ut spelaren innan han blev utvisad. Det hanns dock inte med innan utvisningen var ett faktum.

Efter utvisningen blev det en i långa stunder dålig match. Det är trist att möjligheten att ta in en ny spelare efter utvisning om båda lagen är med på det har tagits bort.

I andra halvlek gjorde Osama 5-0 genom ett drömmål med ett skott i krysset i den 51:a minuten och tog sedan tillvara på slarv i försvaret för att göra 6-0 i den 53:e minuten.

Sista målet gjordes i matchens sista minut av Alvin Holmgren som snyggt sköt ett lågt skott med sin vänsterfot från straffområdslinjen till höger om målvakten och in i mål.