IFK Malmö FK

Plats:Malmö Stadionområdet Plan 9 konstgräs
Förlust mot IFK Malmö
2022-03-13 21:53

På fredagen åkte Torns IF till Malmö för att möta seriekonkurenten IFK Malmö. Det blev förlust med 0-1 efter att Adham El Youseff gjort matchens enda mål i elfte matchminuten.

Det finns roligare platser man kan befinna sig på än en konstgräsplan på Stadionområdet i Malmö en fredagkväll, när det är nollgradigt och det blåser en isande vind. Det var dock inget av våra spelare visade under matchen. En härlig inställning till matchen visades.

Matchen började med målchanser åt båda håll där Noah Christoffersson hade ett bra läge och IFK Malmö hade ett skott som Oliver Lindstedt styrde i stolpen och ut. I den elfte minuten gjorde IFK matchens enda mål när Tornbekantingen Adham El Youseff skruvade in ett högerskott förbi Oliver.

Resten av första halvlek bjöd på mycket kamp mellan de två lagen.

I andra halvlek så ägde Torn bollen totalt under första delen och Adam Olofsson, Edvin Svalling och Ossian Hallberg var dominanta på mittfältet. Tyvärr så reslulterade inte det stora övertaget i mål för Torn. När det återstod en kvart av matchen så resulterade en incident långt ner i vår planhalva, att Niklas Nilsson fick två gula kort i samma sekvens och med tio man på plan så försvann det stora spelövertaget.

Efter matchen var tränare Anders Grimberg inte nöjd med resultatet men mycket nöjd över inställningen och hur matchplanen utfördes.

Under veckan som kommer spelar Torn två träningsmatcher. Båda hemma. På onsdag den 16 mars kl 19 kommer Malmö City FC på besök och på lördag den 19 mars kl 13 kommer FBK Balkan på besök.