FC Trollhättan

Förlust mot FC Trollhättan
2021-06-04 18:10
Kevin Harletun gjorde Torns mål i matchen. Foto: Göran Lenz/apb.se

Det blev förlust i förra veckans match på hemmaplan mot FC Trollhättan.

Torn inledde matchen bra och hotade gästerna med snabba omställningar. Vid två tillfällen skapade hemmalaget fram riktigt bra lägen som man inte lyckades att omsätta i mål. Istället tog gästerna ledningen i den 24:e minuten på en hörna där Yoann Fellrath löpte sig fri framför första stolpen och skickligt nickade in bollen.

Torn kvitterade nästan omgående. Matthew Ambaye klev fram, vann bollen högt och petade fram den till Kevin Harletun. Kevin gick på skott direkt någon meter utanför straffområdet och placerade in bollen nere vid ena stolpen. 1-1 stod sig till halvtid.

Den andra halvleken inleddes som den första med att Torn hade ett ypperligt läge att ta ledningen. I den 57:e minuten fick Trollhättan en straff och på den tog de ledningen. Därefter hade Torn svårt att skapa kvitteringschanser och Trollhättan ökade på sin ledning till både 3-1 och 4-1. Innan slutsignalen gick hann Lamin Sarr med att rädda en straff slagen av Yoann Fellrath. Därmed stannade Yoann på tre mål i matchen och med det leder han skytteligan på elva mål efter nio matcher.

Torn har de tre senaste matcherna ställts mot lag som ligger i toppen av tabellen och har förlorat  alla tre efter att samtliga varit oavgjorda i halvtid.

– Självklart är det inte alls bra. Trots allt har vi skapat tillräckligt många chanser för att åtminstone vinna de två sista matcherna. Sedan kan man givetvis inte snacka bort 1-4. Det fanns saker som vi gjorde väldigt bra, men vi har tappat flera gånger i andra halvlek efter att ha släppt in alldeles för många mål, sa tränare Robin Lindroos.