IFK Malmö

Serie:Träningsmatcher Herr
Storseger mot IFK Malmö
2021-03-24 19:51
Vänsterbacken Hugo Barsne har precis assisterat högerbacken Kevin Robèrt till första målet. Foto: Göran Lenz/apb.se

Igår kväll tog Torn emot IFK Malmö hemma på Tornvallen för tredje gången den här försäsongen. Efter att de två tidigare mötena slutat med uddamålssegrar till Torn blev det den här gången rejäl fart på hemmalagets målskytte och det rann iväg till en klar 4-0-seger.

– Jag vill verkligen tacka IFK Malmö som ställde upp på att ersätta Trelleborgs FF med kort varsel så att vi fick en bra match, sa tränare Robin Lindroos efter matchen.

Efter de inledande tio minuterna tog Torn ett ordentligt grepp om bollinnehavet och förde spelet, men utan att få till de sista momenten i anfallsspelet och de heta målchanserna uteblev.

I den 37:e minuten gav det spelmässiga övertaget till slut resultat efter ett vackert anfall som avslutades med att vänsterbacken Hugo Barsne spelade in bollen genom straffområdet till högerbacken Kevin Robèrt som från nära håll kunde stöta in sitt första mål i Torntröjan. 1-0 till Torn stod sig till halvtidsvilan.

– I vår senaste match mot Varbergs BoIS var vi lite naiva i vår speluppbyggnad, men det löste vi jättebra den här gången. Däremot agerade vi nu inledningsvis naivt kring offensivt straffområde istället och skapade inte många heta chanser i den första halvleken, tyckte Robin Lindroos och fortsatte:

– Men det fick vi ordning på till den andra halvleken. En bra prestation av oss och jag tycker siffrorna säger det mesta.

Innan det gått fem minuter av den andra halvleken uppfattade Hugo Ahl påpassligt att IFK tänkte rulla boll i backlinjen och satte full fart framåt. Hugo bröt passningen och fri med målvakten gjorde han sitt första mål i Torntröjan och utökade hemmaledningen till 2-0.

Därefter hade gästerna sin bästa period och ett tag kändes som att de var på väg att jämna ut spelet och börja ta sig tillbaka in i matchen. Men det kom av sig och Torn började rada upp anfall igen.

I den 73:e minuten sköt Adham El-Youssef ur snäv vinkel in 3-0, vilket också var hans tredje mål i år. Med det är han Torns bäste målskytt under försäsongen. I den 83:e minuten frispelade Ted Sandberg förra årets bäste målskytt i Ettan för Torn, Dylan Kosik Sulaiman, och han faställde med sitt första mål i år slutresultatet till 4-0 med ett skott intill den vänstra stolpen.

För Torns del väntar nu seriepremiären i Ettan på bortaplan mot Tvååkers IF klockan 13:00 på långfredag den 2:a april.