Österlen FF

Förlust mot Österlen FF
2021-02-28 13:30
Dylan Kosik Sulaiman på väg framåt. Foto: Göran Lenz/apb.se

Gästerna Österlen FF tog hem segern i lördagens träningsmatch på Tornvallen efter att de gjort matchens båda mål i den andra halvleken.

Torn tog tag i bollinnehavet tidigt i den första halvleken och förde spelet. Dylan Kosik Sulaiman fick iväg ett snabbt skott från strax utanför straffområdet som tog i ribban. Ett vackert anfall på högerkanten avslutades med ett skott av Kevin Robèrt. Men i stort uteblev de riktigt stora målchanserna.

Österlen å sin sida satsade mest på snabba omställningar där de fyllde på med mycket folk och framförallt kom till bra inspelslägen från kanterna. Men när bollarna inte gick förbi framstörtande spelare så fick de inte riktigt till avsluten. Följdaktligen slutade den första halvleken 0-0.

– En bra första halvlek där vi hade mod i anfallsspelet och skapade flera nästan-lägen genom vår speluppbyggnad, men vi saknade i stort hundraprocentiga målchanser. Närmast kom vi med Dylan Kosik Sulaimans ribbträff. Defensivt var vi kompakta och aggressiva med en del bollvinster högt upp i plan, sa tränare Robin Lindroos.
I den andra halvleken skiftade matchbilden och Österlen tog över bollinnehavet. I den 55:e minuten tog Österlen ledningen när Kojo Annor nådde högst och Torn för andra matchen i rad släppte in ett nickmål på en hörna. Tio minuter senare ökade Österlen sin ledning efter ett anfall på högerkanten som avslutades av Florent Sopi. Mot slutet jämnade Torn ut spelet och bland annat nickade inbytte Dino Mesic tätt utanför stolpen på en hörna slagen av Matthew Ambaye.

– Det märktes dock i andra halvlek att vi kom från en tuff träningsvecka. Vi orkade varken fylla på offensivt eller vara tillräckligt aggressiva i defensiven, konstaterade Robin Lindroos.
Vi gläds över att Alan Asaad, Ted Sandberg och Niclas Lundberg fick sina första matchminuter i år efter skadefrånvaro. Nu på lördag väntar en ny träningsmatch mot IFK Malmö innan vi på tisdag 9 mars tar emot allsvenska Varbergs BoIS på Tornvallen.