Landskrona BoIS

Förlust mot Landskrona BoIS
2020-10-08 21:00
Rebin Assad efter en missad kvitteringsmöjlighet. Foto: Göran Lenz/apb.se

På onsdagskvällen förlorade Torn med 2-0 på bortaplan mot Landskrona BoIS.

Landskrona BoIS kom till matchen med tre raka segrar i serien i ryggen och när slutsignalen ljöd kunde vi konstatera att de fortfarande är i väldigt bra form.

– Förlusten sett över 95 minuter är inget att säga om. BoIS vinner rättvist. Tycker ändå vi håller uppe spelet på ett bra sett. Vi jobbar hårt i 95 minuter, men får inte det lilla enkla med oss. Vi får jobba otroligt hårt för våra chanser. BoIS gör det bra med sitt kortpassningsspel och sin rörelse och speciellt framför backlinjen har vi svårt att få grepp om deras offensiva spelare, summerar tränare Richard "Kalle" Ringhov matchen.

I den första halvleken förde BoIS spelet för de mesta och deras chanser kom oftast på instick när de spelade ett väldigt rörligt anfallsspel. 1-0 kom i ett sådant anfall när bollen spelades i djupled till Kevin Jensen som löpt in diagonalt bakom backlinjen och fri med Svante Hildeman i Tornmålet placerade Jensen säkert bollen i mål. BoIS näst bästa chans i den första halvleken kom i ett liknande anfall, men den gången lyckades Svante Hildeman komma ut och avvärja till hörna.

Torn var inte ofarliga innan pausvilan. Dylan Kosik Sulaiman hade en nick i ett bra läge och ett tungt skott som Philip Mårtensson i BoIS-målet räddade ut till hörna. Men det var under en bra period i inledningen av den andra halvleken som Torn hade sina bästa möjligheter. Rebin Assad tog sig i en omställning fram till ett friläge, men han fick inte ordning på avslutet, kanske på grund av trötthet efter att ha sprungit och dribblat sig fram väldigt långt. Strax därefter hittade Noor Zadran in med en boll till Dylan Kosik Sulaiman framför mål, men när han inte fick fart på avslutet kunde Philip Mårtensson plocka åt sig bollen.

I den 71:a minuten utökade BoIS sin ledning till 2-0 när Oscar Petersson strax utanför straffområdet behärskat drog iväg ett skott som gick in vid den bortre stolpen. Därefter var matchen i princip avgjord och hemmalaget kunde spela av tiden.

Både Lindome och Utsikten förlorade sina matcher och därmed kopplade BoIS med segern ett litet grepp om kvalplatsen till Superettan. Torn ligger nu på sjätte plats och på söndag väntar nästa match då vi tar emot FC Trollhättan hemma på Tornvallen.

– Nu måste vi "back to basic" och nollställa inför söndagens match. Det har varit en tung vecka med tre förluster och denna trend måste vi bryta. Vi måste starta om lite imorgon på träningen och ta med oss det som varit bra. Sedan måste vi på bästa sätt förbereda oss inför söndagen, säger Kalle Ringhov.