Motala AIF FK

Uddamålsseger mot Motala
2020-09-28 16:30
Alan Asaad klappas om efter sitt segermål. Foto: Göran Lenz/apb.se

Torn tog en rättvis seger med 1-0 hemma mot Motala AIF FK i den 20:e omgången av Ettan Södra.

Torn studsade tillbaka snabbt efter förlusten borta mot Lindome tre dagar tidigare och tog i lördags sin andra raka vinst på hemmaplan. I den pågående perioden med sju matcher på 23 dagar har tränarna hittills roterat en hel del i startelvan.

– Ja, jag vill trycka på att vi byter ut fem spelare sedan onsdagens match mot Lindome och det visar vilken bredd vi har i truppen, betonar Richard "Kalle" Ringhov.
Torn dominerade bollinnehavet medan Motala satsade på omställningar.

– Vi gör en stabil insats över 90 minuter. Tydligt var att Motala kom till Stångby för att parkera bussen och därigenom få med sig en poäng. Vi har extremt mycket boll i första och skapar ett par bra chanser men får periodvis inte in så mycket folk i straffområdet, sa Kalle Ringhov.
I den 58:e minuten kom till slut målet som skulle bli matchens enda. Torn tappade boll i anfall och Motala ställde om snabbt, men Tobias Karlsson vann tillbaka bollen tidigt och spelade vidare till Noor Zadran på vänsterkanten. Noor spelade bollen inåt till Alan Asaad som från dryga 20 meter sköt bollen i mål lågt intill målvaktens vänstra stolpe

– I andra blir vi lite rakare och Alan gör förlösande 1-0. Sedan därefter så blir det ingen direkt anstormning från motståndarna. Inte förrän med kvarten kvar började dom lyfta långt och vi blev därigenom lite låga, men så blir det ofta när motståndare börjar lyfta längre bollar. Vi skapar friläge och bör döda matchen, men vi är inte tillräckligt effektiva. Vi vinner i vilket fall som helst helt rättvist, summerar Kalle Ringhov.

Torn ligger kvar på en femteplats i tabellen inför den sista tredjedelen av årets seriespel. Nästa match är redan nu på onsdag 30 september i Svenska cupen mot Trelleborgs FF.