Eslövs BK

Matchstart:ons 04 mars, 20:00
Plats:Berga IP, Eslöv
Serie:Träningsmatcher Herr
Eslövs BK - Torns IF, 1-4 (0-1)
2020-03-05 18:15
Patrik Östlund gjorde att av Torns mål. Foto: Göran Lenz/apb.se
Torn vann onsdagskvällens träningsmatch på Berga IP mot hemmalaget Eslövs BK med 4-1.
Adam Olofsson gav Torn ledningen med första halvlekens enda mål. I inledningen på den andra halvleken gjorde nyinbytte Matthew Ambaye från vår P19-trupp sitt första mål för herrlaget. Division 2-laget Eslöv stack emellan med en reducering till 1-2 innan Patrik Östlund och Tobias Karlsson fastställde slutresultatet till 1-4 med varsitt mål.

Tränare Richard "Kalle" Ringhov var nöjd efter matchen.

– Inför matchen sa jag att jag ville att vi skulle vara bättre över längre perioder. Vi har i de andra matcherna varit klart bäst i andra halvlek, men igår så var vi faktiskt bra under större delar av matchen. Vi höll i bollen på ett bra sätt och värderade när vi skulle gå för det och när vi skulle börja om. Vi kom rätt i våra positioner både offensivt och defensivt, i varje fall bättre än i de tidigare matcherna och dessutom gör vi fyra mål. Målet vi släpper in ska egentligen inte hände, det är inte ens en målchans och med det sagt så bjöd vi inte på några större chanser för motståndarna.
Matcherna har kommit tätt den senaste perioden så hur är belastningen på spelarna?

– Vi hade ställt över några spelare och hade med fyra P19-spelare som alla fick speltid och gjorde det bra. Nu tränar vi ikväll och sedan är alla lediga i helgen.
Hur ser planerna ut framöver?

–  Efter helgen drar vi igång den sista perioden på fyra veckor och sex matcher innan seriespelet sätter igång. Sammanfattningsvis så tycker vi att vi står där vi bör stå just nu. Vi har jobbat med vårt spelsätt och det är kloka spelare i truppen. Nu ska dock allt stegras och bli ännu bättre. Intensitet och taktiska genomgångar ska visa att vi är väl förberedda inför den 4 april i Karlskrona.