Österlen FF

Matchstart:mån 24 februari, 19:30
Plats:Konstgräsplan
Serie:Träningsmatcher Herr
Torns IF - Österlen FF, 3-1 (3-1)
2020-02-25 12:18
Matchens tvåmålsskytt Dylan Kosik Sulaiman i aktion. Foto: Göran Lenz/apb.se
Torn vann måndagskvällens träningsmatch mot Österlen FF med 3-1.
Österlen, som i år spelar i division 2 och satsar stort på att nå högre, startade i ett högt tempo och inledde matchen bäst.

– Första 20 är inte bra. Då är vi till stor del kvar i omklädningsrummet. Vi är inte nära och mellan varven inte direkt synkade i främst vårt försvarsspel. Kan bero på att vi praktiserade vårt nya spelsätt och det var därför vi inte hittade rätt, sa Richard "Kalle" Ringhov.
Österlen tog också ledningen tidigt i matchen efter en snabb omställning där de från kanten snyggt spelade in bollen längs marken till en framstörtande spelare som från nära håll sköt bollen i mål.

– Sedan hamnade vi mycket bättre i positionsspelet och vi gör 3 fina mål innan halvtid, tycker Kalle Ringhov.
Torns mål gjordes av Aron Már Brynjarsson följt av två mål av Dylan Kosik Sulaiman, varav det sista målet gjordes med halvlekens sista spark.

– I andra halvlek så är vi det starkare laget och Österlen hamnar bara i sporadiska anfall. Vi får till en bra rörelse och bra passningsspel och kommer fram gång på gång. Sett över 90 minuter så vinner vi välförtjänt, sa Kalle Ringhov.
Torn skaffade sig även en hel del klara målchanser i den andra halvleken, men det blev inte fler mål och matchen slutade alltså 3-1.

– Nu tar vi med de bästa sekvenserna från matchen som trots allt var många. Vi har lite att finputsa och det är inget som man blir överraskad över utan det vet vi, blickar Kalle Ringhov framåt.