Oskarshamns AIK
Oskarshamns AIK2 - 1Torns IF

Matchstart:lör 19 oktober, 15:00
Plats:Arena Oskarshamn
Oskarshamns AIK - Torns IF, 2-1 (2-0)
2019-10-22 16:50
Ludvig Bergman nickade in Torns reduceringsmål. Foto: Ettanplay.
Lördagens bortamatch mot Oskarshamns AIK slutade med förlust.
Torn tog inte vara på möjligheten att definitivt säkra kontraktet i den 28:e omgången. Istället var det Oskarshamns AIK som tog hem segern och med tre poäng fick de också upp hoppet att klara sig kvar.

Oskarshamn gick upp i en tvåmålsledning innan halvtidsvilan.

– Rätt så jämn första halvlek där vi skapar ett par bra chanser. Vi gör det vi sagt och får till de spelvändningar som vi var ute efter, men släpper in två skitmål, summerade Richard "Kalle" Ringhov.
I andra halvlek dominerade Torn spelet, men höstens problem med målskyttet fortsatte. Närmre än en reducering kom inte Torn den här dagen. Ludvig Bergman nickade in Torns mål i den 60:e minuten.

–  I andra halvlek tycker jag verkligen vi gör många saker bra och skapar tillräckligt för att få med oss minst ett kryss, men det vill sig inte. En tung och bitter förlust, men vi kan bara bita ihop och köra på inför nästa helg, sa Richard "Kalle" Ringhov och blickade fram mot avslutningen på serien.
Imorgon onsdag 23 oktober blir det ett festligt avbrott från seriespelet. Malmö FF kommer på besök till Tornvallen och Stångby för DM-final. Avspark kl 18:30.

Därefter är det dags för en ny hemmamatch i serien på lördag 26 oktober. Tvååkers IF kommer på besök. Avspark kl 14:00.

Välkomna till båda hemmamatcherna denna veckan för att stötta Torn ända in i kaklet under årets säsong.