Malmö FF

Plats:Stadion, Malmö
Träningsmatch mot Malmö FF
2019-10-18 11:00
Torn spelade en träningsmatch mot Malmö FF på Stadion i onsdagseftermiddag.
Allsvenskan har landslagsuppehåll och Malmö FF ville ha in en träningsmatch inför sin omstart mot Hammarby till helgen.

– Vi bestämde, efter att ha konsulterat ett par spelare, att det är bra att spela mot Torn. Vi spelar två gånger 30 minuter på onsdag, kommenterade MFF:s tränare Uwe Rösler inför träningsmatchen.
För Torns del är det givetvis inspirerande att ställas mot de allsvenska serieledarna.

– Det är otroligt kul att MFF vill möta oss för andra gången på ett och ett halvt år. Det är en boost för laget och föreningen att få möta Sveriges största och bästa klubb, sa Torns tränare Richard Ringhov.
Torn stod upp väldigt bra och båda lagen bör ha fått ut det som de önskade av matchen. För Torns del väntar en viktig seriematch på bortaplan mot Oskarshamns AIK imorgon lördag som man nu kan ta sig an med en väldigt positiv känsla.

Dylan Kosik Sulaiman var nära att ge Torn ledningen när han vek in från vänsterkanten och skruvade bollen runt målvakten, men den gick klockrent i bortre stolpen. MFF gick till halvtidsvila i ledning efter att man tryckt in en boll i ett anfall där man höjde tempot och fyllde på med många spelare.

I andra halvlek dominerade MFF bollinnehavet mer, men Torn hade ett flertal väldigt bra omställningslägen. När Mouhammed-Ali Dhaini var ute vid långsidan för att få ett stygn i huvudet och Torn bara var 10 man på plan så passade MFF på att utöka till 2-0. I slutminuterna gjorde MFF ytterligare ett mål och matchen slutade 3-0.

Nästa vecka möts vi igen. Då kommer ett talangfullt MFF på besök till Tornvallen för att spela DM-final. Avspark kl 18:30 på onsdag 23 oktober i Stångby. Välkomna!