FC Trollhättan

Mållöst mot FC Trollhättan
2019-10-18 10:30
Anton Kinnander i kamp med Trollhättanförsvaret. Foto: Göran Lenz/apb.se
Matchen på hemmaplan mot FC Trollhättan slutade oavgjort efter att inget av lagen lyckats göra mål.
Första halvlek var jämn. När domaren blåste igång andra halvlek drog ett hällregn in som sänkte TV-sändningen så vi har inga höjdpunkter att länka till. Spelmässigt hade Torn ett par längre perioder i den andra halvleken när man dominerade bollinnehavet och försökte gå för seger, men varken Torn eller Trollhättan lyckades skapa några större målchanser.

Richard "Kalle" Ringhov summerade matchen och Torns insats:

– Aldrig riktigt nöjd när vi inte vinner, dock tycker jag prestationen var bra. En rätt så jämn första halvlek, men i andra så tycker jag vi är klart bättre. Målchanserna lyste med sin frånvaro sett till hela matchen. Vi höll nollan igen och släppte knappt till någon målchans denna helgen heller. Offensivt tycker jag vi gör det bra, men vi måste skapa mer, och det får vi fortsätta titta och grunna på denna veckan.
I nästa omgång väntar Oskarshamns AIK på bortaplan. Oskarshamn ligger på den negativa kvalplatsen nedåt sex poäng efter Torn. Så det är alltså en mycket viktiga poäng som står på spel i kampen om förnyat kontrakt i division 1. Avspark kl 15 lördagen 19:e oktober på Arena Oskarshamn.