IK Oddevold

Plats:Rimnersvallen
IK Oddevold - Torns IF, 0-0
2019-08-26 15:50
Anton Kinnanders skott mot slutet resulterade bara i en hörna. Bild från Ettanplay.
Torn och Oddevold delade på poängen efter att inget lag lyckats göra mål.
Det blev en böljande match på Rimnersvallen. Torn hade ett par perioder i matchen där man tryckte på för ett ledningsmål; en i första halvlek och en mot slutet av matchen. Men det var inte tillräckligt för att ta hem segern den här gången.

Tränare Richard "Kalle" Ringhov hade blandade känslor efter slutsignalen:

– Klart att det känns lite kluvet. Tycker vi är det bättre laget idag och sista 20 minuterna är det bara vi på plan. Dock sätter vi inte våra chanser. Vi kunde vunnit men också förlorat, och nu blev det som det blev.
Efter en tuff cupmatch som dessutom gått till förlängning några dagar tidigare och en sommarvärme som återvänt var frågan hur Torn skulle orka hantera situationen.

– Var aningen orolig att cupmatchen skulle sitta kvar i huvuden och ben. Jag  tycker man kunde skönja aningen trötthet, men vi slet i värmen. Såsom serien nu utvecklat sig så är varje poäng viktig. Att inte förlora idag var viktigt. Man vill alltid vinna, men vi har 1 poäng med hem och den kan ingen ta ifrån oss, tycker Kalle Ringhov.
Torn har fått kämpa ordentligt i inledningen på höstsäsongen. Både i DM och Svenska cupen har matcherna gått till förlängning. Dessutom har utvisningar gjort att två matcher till stora delar har spelats med 10 man. Nu är det en hel vecka till nästa match och det är inte vilken match som helst.

– Nu har vi en vecka tills derbyt och det känns bra med en hel träningsvecka, sa Kalle Ringhov och blickade framåt.
Nu är det dags för årets Lundaderby på Tornvallen. Lunds BK har rivstartat höstsäsongen och deras form bäddar för att det som vanligt blir en folkfest när Lunds två bästa lag möts på Tornvallen. Vi hoppas ni alla sluter upp på vallen och stöttar Torn i kampen för att bli Lunds bästa fotbollslag för fjärde året i rad.

Matchstart 16:00 den 1:a september i årets Lundaderby. Välkomna!