Trelleborgs FF

Matchstart:lör 23 mars, 13:00
Plats:Östervångsstadion
Serie:Träningsmatcher Herr
Trelleborgs FF - Torns IF, 1-2 (1-1)
2019-03-23 23:20
Stor glädje i Torn efter Andreas Åkerlunds avgörande mål. Foto: Göran Lenz/apb.se
Torns IF tog en fin seger när man vände och vann på bortaplan mot Trelleborgs FF.
När man idag ställdes mot superettan-laget Trelleborgs FF på bortaplan visade Torn att mycket börjar falla på plats inför seriepremiären. Matchen slutade med seger efter att Torn vänt underläge till slutresultatet 2-1. Anton Kinnander kvitterade på straff strax innan halvtidsvilan och Andreas Åkerlund gjorde det avgörande målet i den 89:e minuten.

För Trelleborgs FF var matchen genrep inför deras premiär nästa lördag i superettan 2019. TFF:s mål vaktades av Philip Mårtensson som lämnade Torn efter förra säsongen.

För Torns del är det två veckor kvar till hemmapremiären i division 1 mot IK Oddevold. Nästa vecka är det genrep mot Ängelholms FF hemma på Tornvallen.

Länkar:
Tränarkommentar:
Är jättenöjd efter matchen idag. Jag ville se att vår organisation höll mot kvalificerat motstånd och det gjorde den med beröm godkänt. Vi gjorde en mycket bra insats. TFF började bra, men jag tycker vi tog oss in i matchen på ett bra sätt. TFF tog ledningen efter att vi bjudit på målet. Ett par misstag och sedan blir man straffad på denna nivån. Mot slutet av första halvleken så blev Åkerlund fälld med straff som följd. Kinnander gjorde inte något misstag på straffen. Han rullade in den till vänster om Phille och så var det kvitterat. Lundberg hade dessutom ett helt rent friläge men Phille räddade. Åke dessutom ett skott
inne i straffområdet efter en hörna som var värt ett bättre öde.

I halvlek sa vi att vi skulle hålla lite mer i bollen och fortsätta gå för det när vi fick chansen.

Inledning på andra var mycket bra och vi kontrollerade matchen stundtals. Kinnander hade ett helt rent läge och Åke en bra chans innan avgörandet kom i den 89:e minuten. Lundberg fick en boll på djupet och i kamp med Phille så blev det ett hopslag och Åke hade tomt mål och slog den över ett par spelare in i mål. Efter detta hände inte så mycket mer. Som sagt en bra insats där vi har flera mycket bra omställningar med mycket folk. Flera chanser som bör omsättas och dessutom ett klockrent försvarsspel låg till grund för segern idag.

Richard "Kalle" Ringhov