IF Lödde

Matchstart:tor 28 februari, 19:45
Plats:Konstgräsplan
Serie:Träningsmatcher Herr
Torns IF - IF Lödde, 2-1 (1-1)
2019-02-28 23:30
Kvällens målskyttar för hemmalaget, Dylan Kosik Sulaiman och Anton Kinnander.
Torns IF spelade ikväll sin tredje träningsmatch för året och för tredje gången slutade det med uddamålsseger. Den här gången besegrades IF Lödde med 2-1.
Anton KInnander kvitterade Löddes tidiga ledningsmål när han rundade bortalagets målvakt och rullade bollen i tomt mål efter att ha blivit friställd i ett fint Tornanfall.

I andra halvlek skapade Torn ett antal målchanser, ofta efter att ha pressat Lödde lite högre. Till slut gav det utdelning. En stressad Löddespelare rensade till Dylan Kosik Sulaiman som någon meter utanför straffområdet behärskat sköt bollen i mål.

Tränarkommentar:

Matchen ikväll är väl inte den bästa som vi genomfört. Vi testade ett nytt spelsätt och vi var nyfikna på hur det skulle se ut. Det blev lite sisådär men ändå bra eftersom nu har vi lite att ta på.

Vi har mycket boll matchen igenom och deras mål kommer redan efter tre minuter efter slarv i vårt försvar. Vi gör två mål och skapar chanser för att segern ska bli ännu större, men slarvar, så därför stannar resultatet vid 2-1. Dock vinner vi matchen och en vinst är alltid en vinst.

Nu går vi in i en intensiv vecka. Olympic på onsdag och sedan Landskrona BoIS nästa lördag. Det blir en rolig och mycket intressant värdemätare

Richard "Kalle" Ringhov