Eskilsminne IF

Matchstart:lör 09 februari, 13:00
Plats:Konstgräsplan
Serie:Träningsmatcher Herr
Torns IF - Eskilsminne IF, 1-0 (0-0)
2019-02-10 10:45
Det känns alltid bra med en vinst, oavsett om det är tränings- eller seriematcher. Årets första match slutade med vinst 1-0 efter 0-0 i halvlek.
Vi började fantastiskt bra och de första 35 minuterna var riktigt bra. Vi höll i bollen och slog inte bort den i tid och otid. Vi rullade runt med stort tålamod och bra rörelse och Eskilsminne såg ut att vara aningen överraskade över hur vi uppträdde.

I den 17:e  minuten kom den första chansen när ett ett inspel från Åkerlund nådde en friställd Putte som från nära håll nickade bollen ner mot stolproten, men målvakten gjorde en mycket bra räddning på den nicken.

I den 23:e minuten kom Lundberg runt och spelade in bollen längs linjen och det var bara centimetrar från 1-0. Vi hade också ett flertal hörnor varav en var riktigt nära att resultera när Adam nickade från nära håll.

Sista 10 minuterna av halvleken så kom Eskils in mer i matchen och spelet jämnade ut sig.

I andra halvlek så fortsatte vi att spela positivt även om spelet var jämnare. I den 73:e minuten så kom det en långboll och Felix gick ut och kom aningen fel in i situationen och Eskilsspelaren föll och Felix fick syna det röda kortet. Vi tog ut Putte och Svante hoppade in mellan stolparna och började med att rädda den efterföljande frisparken.

I den 89:e minuten så kom matchens enda mål. Kinnander rann igenom och kom helt fri och dundrade in 1-0 från strafflinjen och segern var ett faktum.

Vi hade en startelva från truppen och tre st avbytare från U19 så nu hoppas vi att de spelare som inte var tillgängliga kryar på sig och tillfrisknar snarast.

Sammanfattningsvis en härlig seger. Det är alltid lättare att gå in i en ny träningsvecka med en seger.

Text: Richard "Kalle" Ringhov