Eskilsminne IF - Torns IF

Matchstart:sön 26 augusti, 14:00
Plats:Harlyckans IP 1
Serie:Div 1 Södra, herrar
Eskilsminne IF - Torns IF, 3-0 (2-0)
2018-08-26 21:30
Idag var det för ovanlighetens skull bekymrade miner på Torns bänk. Foto: Göran Lenz/apb.se
Torns IF förlorade dagens bortamatch mot Eskilsminne IF med 3-0.
Länkar:
Torns förhoppningar om en revansch efter vårens förlust på hemmaplan mot Eskilsminne infriades inte. Istället fick vi tyvärr ett liknande resultat som i hemmamatchen. Då som nu visade Eskilsminne upp en imponerande effektivitet i sina avslut, vilket resulterade i en klar hemmaseger med 3-0 i dagens match.

För Torns del gäller det att skaka av sig dagens förlust och ladda om inför seriefinalen mot Mjällby AIF nästa söndag.

Tränarkommentar:
Vi åkte på en riktig käftsmäll idag i Helsingborg. Vi kom tidigt i underläge med både 0-1 och 0-2 och det kändes som att vi aldrig skulle resa oss efter det. Chansmässigt över 90 minuter så är det väl ett par upp till Eskilsminne, men jag tycker vi skapar så mycket så att matchen skall kunna sluta annorlunda. Dock är vi inte 100% i prestationen, utan Eskilsminne är bättre och effektivare. Vi gjorde ett försök i andra men det blev för mycket uppförsbacke när det blev 0-3. Vi var aningen energilösa mellan varven och stod inte riktigt att känna igen. Om det var en reaktion på Göteborgsmatchen vet jag inte.

Nu gäller det att rysta av oss detta i veckan inför matchen mot Mjällby på söndag.

Richard "Kalle" Ringhov