Torns IF - IK Oddevold

Torns IF - IK Oddevold, 0-0
2018-05-06 21:50
Foto: Göran Lenz, apb.se
Toppmötet på Tornvallen mellan de formstarka lagen Torn och Oddevold bjöd inte på några mål. Följaktligen blev slutresultatet 0-0.
Efter slutsignalen var det ganska eniga röster bland hemmasupportrarna. Torn låg kanske en aning närmare segern, men på det hela taget så var det oavgjorda resultatet rättvist.

Länkar:

Det kändes som att det var en bra division-1 match mellan två lag som inlett seriespelet bra. Torns segersvit tog idag slut, men förlustnollan är fortfarande intakt, precis som den är för dagens gäster Oddevold.

Vädret var perfekt när Torn idag spelade på naturgräs för första gången i år. Men en försvårande omständighet var att planen tydligen var stenhård.

Det var en ganska välspelad, men chansfattig tillställning i Stångby där lagen försökte utnyttja varandras misstag, utan att något av lagen lyckades spräcka nollan.

I den första halvleken så var det gästande Oddevold som hade flest farliga situationer i offensivt straffområde. Bland annat så var det ett par situationer där gästerna ville ha straff, men de fick nöja sig med att få ett gult kort för filmning.

Efter halvtidsvilan så var det Torn som var framme i flest farliga situationer. Torn inledde den andra halvleken starkt och hade bland annat ett avslut från Dino Mesic som gick via en bortaspelare och träffade ribbans överkant, kanske var det matchens bästa möjlighet.

I slutminuterna hade Torn också ett par möjligheter. Närmast att spräcka nollan då var inhoppande Niclas Lundberg som hade ett avslut som gästernas målvakt styrde strax utanför sin högra stolpe.

På det hela taget så kändes det dock ganska rättvist med ett oavgjort resultat.

Nästa vecka väntar en oerhört tuff men samtidigt väldigt inspirerande uppgift för Torns del då man gästar de nya serieledarna och seriefavoriterna Mjällby AIF på Strandvallen i Hällevik i en ren seriefinal.

Text: Andreas Wallerstig

Tränarkommentar från Richard ”Kalle” Ringhov:

”-Man får väl erkänna att dagens resultat var ett rättvist sådant. En kamp över 90 minuter där bägge lagen kunde vunnit. Vi har ett skott i ribban i andra halvlek av Dino och det var nog matchens vassaste. Det var slitsamt på grund av värmen och planen var hård som sandpapper och det präglade matchens karaktär.”