Torns IF - Vimmerby IF

Matchstart:lör 07 oktober, 14:00
Plats:Tornvallen
Serie:Div 2 Östra Götaland, herrar
Torns IF - Vimmerby IF 2-0 (1-0)
2017-10-08 12:37
Denna bilden blir man inte trött på. Foto: Göran Lenz.
Division 1 2018!!!
Om matchen:

Läs också:

Tränarkommentar:
Det är inte lätt så här dagen efter att varken skriva eller tänka klart. Vi gjorde det vi hoppats på, vann division 2 2017.

Det är inte alltid lätt att vinna en serie och det blir alltid svårare ju högre upp i seriesystemet man kommer. Jag tycker dock vi hanterat match efter match på ett fantastiskt bra sätt. Ska inte ge mig in på att analysera seriespelet utan det kommer vid ett senare tillfälle.

Matchen igår tycker jag ändå visar att vi vid ett pressat tillfälle vinner rättvist. I första halvlek så spelar vi bra fotboll och när André gör 1-0 kring den 20 minuten så har vi haft flera chanser att ta ledningen innan dess. Det enda Vimmerby har, som dock är farligt, är ett skott i stolpen.

I halvlek var det enda vi pratade om att vi skulle fortsätta där vi slutat. Vi har vid ett flertal matcher, speciellt i höst, inte presterat och följt upp en bra första halvlek med en lika bra andra halvlek så det var egentligen det enda vi tryckte på.

I andra tycker jag att vi gör det vi sagt. Fart på bollen och intensiva närkamper. När Lundberg gör 2-0 så känns det egentligen klart och vi vinner i underkant men klart rättvist.

Vi hade mobilförbud på bänken så resultat i de andra matcherna pratade vi inte om förrän minuten kvar och när domaren blåste av och efter ytterligare ett par minuter så bröt jublet ut på vallen.

Helt fantastiskt. Ingen hade planerat något firande utan alla utgick ifrån att Lunds BK och Hässleholm skulle vinna sina matcher så därför blev vi alla tagna av stundens allvar innan vi egentligen fattade vad vi ställt till med.
Nu ska vi njuta av detta ordentligt!!!

Richard "Kalle" Ringhov
Tränare Torns IF,  serievinnare och nästa år ett division 1 lag