Nybro IF - Torns IF

Matchstart:sön 01 oktober, 15:00
Plats:Victoriavallen
Serie:Div 2 Östra Götaland, herrar
Nybro IF - Torns IF 1-2 (0-1)
2017-10-01 20:49
Philip Mårtensson stod för en fantastisk räddning i slutet. Foto: Göran Lenz
Dagens match slutade med seger.
Länkar:
Tränarkommentar:
En match där tabellpositionen inte hade så mycket betydelse. Vinst var nästan ett måste för bägge lagen. Tycker vi är det klart bästa laget under inledningen. Vi har fyra hörnor de första 10 minuterna och dessutom ett par halvchanser. Sedan tycker jag vi styr halvleken. Vi gör 1-0 genom Daniel på en frispark som går genom hela straffområdet och in i bortre gaveln. Förlösande och skön känsla.

I halvlek så förbereder vi oss på att Nybro ska gå framåt eftersom dom måste ha poäng.

Det blir också så. Konstanta och konsekventa långbollar mot vår backlinje. Brukar inte vara några större problem men nu skapade det ett problem eftersom vi inte vann andrabollarna. Och som ett brev på posten så kvitterar Nybro i den 58:e minuten. Tungt, tycker ändå vi straffar dom gång på gång med omställningar men vi är inte tillräckligt distinkta i sista passningen. Men i en av dessa omställningar får vi en straff som André förvaltar på bästa sätt. Sedan fortsätter Nybro att banka in bollar i vårt straffområde men vi reder ut det. Ett skott i bortre krysset räddar Philip och tre poäng är ett faktum. Otroligt skönt.

Nu gäller det att smälta detta och köra på under veckan inför nästa veckas match mot Vimmerby IF.

Richard ” Kalle ” Ringhov

Tränare Torns IF