Österlen FF - Torns IF

Matchstart:sön 24 september, 15:00
Plats:Skillinge IP
Serie:Div 2 Östra Götaland, herrar
Österlens FF - Torns IF 0-4 (0-0)
2017-09-25 07:57
Det blev en härlig söndagseftermiddag i Skillinge.
Länkar:
Tränarkommentar:
Vinst 4-0 och åter i serieledning. På ett dimmigt Skillinge IP gjorde vi precis som vi sagt. Tålamod och ingen stress, och vårdat passningsspel var två saker som vi skulle tänka på.

Matchen började i ett relativt högt tempo och vi hade en öppen målchans genom Adam i den 20 minuten. Det var rätt så stängt spel och inga direkt heta chanser under den första halvleken.

I halvlek var det inte mycket att säga mer än fortsatt tålamod. Vi ville också trycka ner Österlen längre ner i planen från start och det lyckades vi helt klart med.

Åkerlund blev fälld med straff som följd och sedan var det inget snack om saken. Två utvisade Österlensspelare vittnar om frustration och vi gör tre mål på kort tid och sedan var matchen över. I slutet så gör vi ytterligare ett mål och vi bränner ändå ett helt öppet friläge.

Sammanfattningsvis kan vi säga att känslan var att vi var på gammalt spår igen. Vi hade ett bra passningsspel, värderade bra och var aggressiva i vårt spel, både framåt och bakåt och det bådar gott för de tre matcher som är kvar.

Nu är det bara att jobba hårt, hålla igång ett högt tempo på träningarna och se fram emot nästa veckas match.

Text: Richard "Kalle" Ringhov