P19 - 1

Lunds SK Herrar 2 - 2Torns IF

Matchstart:fre 11 mars, 19:15
Plats:Konstgräsplan
P19 spelade oavgjort i derby mot herrlag!
2022-03-13 07:36

Matchen borta mot Lunds SK slutade 2-2 efter en kvittering i 89:e av Max C.

På förhand väntade säsongs svåraste batalj. Lunds SK som är tippade att bli ett topplag i division fyra trots att de är nykomlingar skulle bli en värdemätare. Bara veckan innan hade laget slagit förra årets tvåa i division tre.
Eventuellt en aning underskattning från våra motståndare och ett tagat Torn gav nästan utdelning direkt. Redan i den första matchminuten hade Noel vunnit sin duell mot sin försvarare och sprungit sig fri mot målvakten. Hemmamålvakten lyckades dock med en enastående räddning och första målet uteblev således.

Efter öppningen kom LSK in i matchen och störde oss en del med sitt presspel de första 20 minuterna där Jakob tvingades till två bra räddningar. När spelarna förstått hur de skulle hantera motståndarnas press, blev anfallen allt längre och kontrollerade. Passningar hittades regelbundet in i både yta två och tre, det enda som saknades var det sista momentet för att få håll på LSK.
Lite innan paus blev det dock tvärt om. Hemmalagets nummer 9 skött in en frispark direkt i mål strax utanför straffområdet.

Resultatet i paus var således 1-0 till LSK.

I halvtid lyfte vi vår starka insats och att vi behövde fortsätta.
Domarna drog igång andra perioden av matchen och man märkte att motståndarna kommit in med en helt ny energi. Första 15 minuterna trycker de på och hade bra möjligheter att utöka sin ledning.
Men ännu en gång anpassade laget sig och tog sig successivt in i matchen. Vi fick till en kvittering i 65:e minuten och ett tydligt tryck på hemma målet. Trots de tog de ledningen på nytt via en hörna.

Ännu ett underläge på nytt påverkade inte killarna på något sätt, utan vi fortsatte att skapa halvchanser. Vi träffade både ribban och stolpen innan Max C i 89:e matchminuten skickade in dagens fjärde och sista mål. Matchen slutade 2-2 och vi tackar Lunds SK för en välspelad match.

Sön 7/4 13:00
Tis 2/4 19:30