P19 - 1

Plats:Konstgräsplan
P19 förlorar mot duktigt seniorlag
2022-02-15 14:49

Matchen mot  Wormo IKs seniorer som spelar i division 4 slutade 3-2 i Landskrona.

Årets tuffaste match stod på agendan en solig lördag. Men förberedelserna var allt annat än optimala. Med ombyte på en annan arena, och uppvärmningen på en naturgräsmatta.

När domaren blåste igång var det som att hela P19 hade tagit ett isbad strax innan matchstart. Wormo IK tågade med full seniorkraft. En hård press och fysiska närkamper som stora delar av truppen inte stött på tidigare. 1-0 kom för hemmalaget inom några minuter, och 2-0 kom innan klockan hunnit komma upp i 15 minuter.

Vi hade stora problem med motståndarnas höga utgångspositioner. Men när vi väl klarade av att hantera detta så försökte vi att slå en avgörande pass direkt. Således blev anfallen väldigt raka och korta. Strax innan paus kunde även motståndarna göra sitt tredje mål för dagen. Hade inte Viggo fredat målen vid ett flertal tillfällen hade deras ledning varit större.

3-0 i paus...
En längre dialog fördes i halvtid och samtliga var förberedda på vad som väntade den här gången.
Andra halvlek var därför en helt annan historia och ett helt annat Torn. Motståndarna hotade inte på samma sätt, och vi lyckades etablera längre anfall med såväl spelvändningar och hot i yta två och tre. Hemmalaget var fortsatt laget som hade mer boll, men vi vann fler närkamper och krigade på ett sätt vi inte gjort under det tidigare matcher.
I 70:e minuten fick Liam syna märkligt nog sitt andra gula kort efter att ha blivit tilldelad frispark och resterande 20 minuter spelades med en man kort.
Matchen var fortsatt ett underläge med 3 mål och alla på plan visste att de behövde ännu hårdare jobb. Det var precis det alla gjorde också, och resterande 20 minuter märktes det inte av att Torn var en man kort.

Efter en omställning i 75:e matchminuten blev vi tilldelade en bra frispark möjlighet. Martin visade inte bara upp sitt körkort han hade tagit några timmar tidigare utan också sin fantastiska vänsterfot när han skickade in reduceringen snyggt.
i 85:e kom vi i ytterligare en omställning med 3 spelare mot 2. Max B kollar upp och ser att målvakten är långt ut och väljer därför och chippa honom från 40 meter vilket innebar ytterligare en reducering till 3-2.

Det skulle inte sluta där utan i 90:e är Noel millimeter ifrån att kvittera. Mål eller inte Torns IF P19 var laget som gick vinnande ur den här bataljen med en del lärdomar.

Korta ord med Nima efter matchen "säsongens hittills mest lärorika match som visar hur hårt vi måste jobba och att vi behöver bygga vidare mot seniorfotbollen så alla spelare kan ta nästa steg i sin utbildning, kul att vi slår Wormo IK i andra halvlek med en man mindre som är en av favoriterna att vinna div 4"

Sön 7/4 13:00
Tis 2/4 19:30