Dam

Torns IF0 - 4Lunds BOIS

Matchstart:lör 01 juni, 15:00
Plats:Tornvallen, Stångby A-plan
Torns IF D - Lunds BoIS, 0-4 (0-2)
2019-06-04 18:25
Torn förlorade derbyt mot Lunds BoIS i lördags.
Lunds BoIS hade inlett årets seriespel med 5 segrar, 1 oavgjord och hela 23-0 i målskillnad. Torns planer på att rubba BoIS förlustfria svit blev en för tuff uppgift. Torn fick ägna sig åt att försvara sig och även om man gjorde det bra så ramlade målen in i jämn takt. BoIS var väldigt bra och kommer göra upp med Stehag och Högaborg om seriesegern.

Torn ligger som nykomlingar på åttonde plats efter åtta spelade matcher. För Torns del gäller det att skaka av sig förlusten och rikta in sig på att slå mittenlagen för att klättra i tabellen. Närmast väntar fjärdeplacerade Ängelholms FF/ Bjärelaget DFF på bortaplan på söndag 9 juni.