Dam

Plats:Tornvallen, Stångby A-plan
Damerna förlorade premiären i division 3
2019-04-14 21:30
Damerna ställdes inför en tuff uppgift i sin premiär i division 3 när de som nykomlingar mötte det förväntade topplaget Billesholms IK som kom tvåa förra året.
Torn gjorde framförallt en väldigt bra andra halvlek, efter att ha legat under med 1-2 i paus. Tyvärr räckte det inte till oavgjort. Istället kunde Billesholm fastställa slutresultatet till 1-3 i 81:a minuten. Torn fick en lektion i effektivitet av en bra motståndare, men trots förlusten var det en premiär som lovar gott inför fortsättningen.

–  Spelmässigt gör vi en av våra bästa matcher, men kan inte ta vara på våra chanser. Istället utnyttjar gästerna våra misstag och gör både ett och två noll inom loppet av trettio minuter. Vi kan i 44:e minuten reducera till 1-2. Andra halvlek är vi spelmässigt överlägsna, men lyckas inte skapa de helt klara målchanserna. I 81:a minuten kan gästerna göra 1-3 och avgöra matchen, igen efter ett misstag från oss. Men vi är ändå nöjda med spelet. Så det är bara och jobba på och vinna nästa match, summerade Leif Håkansson efter premiärmatchen.