Dam

Torns IF:s damlag är klart för division 3
2018-10-07 11:18
Nästa säsong spelar damlaget i division 3! Foto: Martin Körner
Torns IF:s damlag avslutade årets seriespel med en seger på bortaplan mot Hjärnarps GIF. Matchen slutade 2-0 till Torn efter att man gjort ett mål i varje halvlek. I och med segern står det klart att det blir direktuppflyttning till division 3!
Torn slutade på en fin andraplats i serien efter "omöjliga" Högaborg som vann serien med full pott.

Tränarkommentar:
Vi talade på genomgången om att det viktigaste var att vi spelar säkert och att vi vill och vågar ta ansvar. Att inte lämna över det på vissa spelare, utan att alla 14 skulle våga kliva fram. Vara extra tuffa i duellerna och spela lite längre bollar de första 15 minuterna, just för att inte Hjärnarp skulle få något gratis i början och för att tvinga deras backlinje att jobba hårt på våra längre uppspel. Detta gjorde tjejerna riktigt bra och detta blev verkligen en lagseger!

Jag tycker att vi omedelbart tar tag i spelet och är det klart bättre laget. Vi har betydligt mer boll, även om Hjärnarp sliter hårt och tydligt och visar att de vill avsluta med en seger.

1-0 gör Emma på hörna, väldigt fint slagen av Johanna.

Sedan har vi en del chanser att göra 2-0, men det målet låter vänta på sig tills en bra bit in i andra halvlek. Det var så fantastiskt skönt och en känsla av lättnad när Alicia väldigt säkert gör vårt 2-0 mål!

Lite mer info och statistik, sett över hela säsongen, kommer i veckan.

Stort tack för ett riktigt bra jobb 2018, till Leif Håkansson och till samtliga spelare som deltagit under året!

Patrik, Tränare