Lindsdals IF - Torns IF

Matchstart:lör 14 oktober, 14:00
Plats:Lindsdals IP
Serie:Div 2 Östra Götaland, herrar
Lindsdals IF - Torns IF, 0-3 (0-0)
2017-10-14 17:19
Vi kör en bildfavorit i repris den här veckan. Foto Göran Lenz/apb.se
Torn avslutade seriespelet med ännu en seger. Denna gång på bortaplan mot Lindsdal.
Läs också:
Seriespelet är slut. Torn vann även den sista matchen och vinner därmed serien med fyra poängs marginal ner till närmaste lag. Det som sticker ut jämfört med övriga lag är att Torn endast förlorade två matcher. Trots att man i de två förlustmatcherna släppte in totalt åtta mål så lyckades man ändå få ett snitt på mindre än ett insläppt mål per match i seriespelet.

Säsongen är dock inte slut då det väntar DM-final i nästa vecka. Mer information om den matchen samt en sammanfattning om seriespelet kommer att publiceras längre fram.

Dagens match sammanfattas på följande vis av tränaren Rickard "Kalle" Ringhov:

"-Första halvlek är usel från vår sida. Inte för att Lindsdal skapade en massa, men vi gjorde inte som vi brukar göra.

I halvtid så sägs några väl valda ord och man kan kanske undra varför när man redan vunnit serien, men tjurigheten är väl en egenskap som har tagit oss dit vi är.

I andra halvlek spelar vi ut hela vårt register och gör också tre fina mål. Vi vinner matchen välförtjänt!"

Text: Andreas Wallerstig

Sön 14/4 16:00