P19 - 1

Plats:Konstgräsplan
P19 vinner mot Husie IF:s seniorer
2022-03-03 22:33

På ett soldränkt Tornvallen tog vi emot div 4 laget Husie IF. Matchen slutade med en seger där resultatet skrevs till 2-1. Målskyttar för dagen var Jacob Bergman och Max Blomquist.

Det är väldigt nyttigt för våra unga spelare att möta ytterligare ett seniorlag. Vi lär oss hela tiden dels att jobba med det vi är bra på men också bemöta ett seniorlag med alla dess kvalitéer. Det man spontant tänker på är det fysiska spelet. Här tycker jag att vi visat under matcherna som vi spelat mot seniormotstånd att vi verkligen står upp bra. Sedan är det ju också, med all rätt, rutin som våra motståndare också har och det är hela tiden intressant att se hur våra unga spelare tar sig an detta.
Vi hade inför dagen pratat mycket om tempo på bollen, värdera när vi ska gå framåt och när vi ska börja om samt vår organisation både framåt och bakåt.

Tycker vi tar tag i taktpinnen från början. Bra fart på bollen  och bra rörelse. I den 17 minuten gör Jakob Bergman 1-0 och det är rättvist. Vi har en svacka efter det där jag tycker vi går ner oss men vi tar oss tillbaka in i matchen igen.
I halvlek så är vi positiva till vår prestation men påtalar också att vi vill fortsätta där vi slutade och inte göra avkall på det vi vill göra idag. Vi gör inga direkta ändringar i vårt spel men däremot poängterar vi vissa saker och då spelvändningar samt att vi vill fylla på med mer folk i vårt anfalsspel.
I andra halvlek så kvitterar Husie på ett inspel i boxen där Husiespelaren nickar bollen i mål och det är för billigt men bra prestation av Husie.
Vi går inte ner oss efter detta utan vi gnuggar på och vi gör sedan 2-1 genom Max Blomqvist i den 68 minuten via en framspelning av Robin. Tycker sedan att vi efter detta är det starkare laget där Husie kroknar en aning.

Domaren blåser av och kylan lägger sig över Stångby men vi är nöjda.
Sammanfattningsvis godkänt. Vi har alltid saker vi ska göra bättre men vi ska inte glömma allt det vi gör som är bra och vi tar med oss bägge delar. Våra unga spelare tar steg hela tiden och det är kul att se