P19 - 1

Plats:Konstgräsplan
1-1 i sjätte träningsmatchen
2022-02-15 16:14

Säsongens sjätte träningsmatch som spelades på Stångby IP slutade oavgjort mot serie kollegan FC Trelleborg.

Man märkte att truppen blivit matchade hårt under försäsongen hittills. Våra första 10 minuter var inte tillräckligt bra. Inledningen präglades av tekniska misstag, låg kommunikation och lågt fokus. FC Trelleborg förvaltade dock inte vår svaga period och laget tog sig in i matchen successivt.
Båda lagen rullade boll metodiskt i respektive yta ett där de riktigt farliga målchanserna uteblev.
FC Trelleborg skrev in sig i matchprotokollet i 19:e minuten efter avslut som styrs av en Tornare och ställer Jakob i målet. 11 minuter senare kvitterade Adrian på straff efter att Max C gjort sin gubbe i straffområdet och därefter blivit nerdragen.

Mycket mer spännande än så blev det inte i första halvlek.
I andra halvlek föll vi ner allt mer och motståndarna fick allt längre anfall.
Efter ett fenomenalt lagarbete och minimering av yta två och tre defensivt kom motståndarna endast till en bra målchans via hörna där Jakob fick stå för en stark insats.
Trots ett mindre bollinnehav var det vi som kom i de farliga anfallen, och är vid ett flertal tillfällen små marginal ifrån att ta ledningen.

Matchen slutade oavgjort som också måste anses vara rättvist. Bortalaget har betydligt mer boll och betydligt fler minuter av matchen spelades på vår planhalva. Men sett till farliga målchanser hade vi fler.
Efter några matcher mot seniorlag såg man även att Torn gick in betydligt hårdare i dueller, men oturligt nog är det även skillnad på vad domare tillåter beroende på om vi spelar mot P19 eller seniorer, vilket krockar lite för vår del.
Nästa vecka väntar en välförtjänt spelfri helg för samtliga.