P19 - 1

Plats:Konstgräsplan
P19 vinner mot IF Lödde
2022-02-07 20:46

Vinst hemma mot IF Löddes juniorer med 4-1.

Första halvlek var jämn där båda lagen endast hade ett par halvchanser. Det var mycket kamp centralt i plan och svårt att etablera längre anfall i båda riktningar. Bortalaget var numret bättre på sista tredjedelen av planen medan vi löste motståndarnas press något bättre.
Vi gjorde första målet efter drygt 20 spelade minuter via hörna slagen av Emilio som Rasmus ensam mot fyra Löddespelare kom högst på. Strax innan paus gav bortalaget en replik genom att kvittera till 1-1.

I paus pratade vi om att organisationen behövde bli bättre för att kunna hota tydligare i planens sista skede. Direkt i andra halvlek kom vi ut med ny energi och kontrollerade matchen på ett helt annat sätt. Ny inbytte Adrian gjorde 2-1 via en mycket vacker slagen frispark. Vi var redan inne på vår fjärde match för säsongen medan motståndarna gjorde sin första. Det märktes av på plan, framförallt när vårt bollinnehav ökade allt mer, men även energin såg ut att vara något högre. Med tiden konverterades bollinnehavet även till målchanser och  i sin tur även i mål. Cyrus skrev in sig i målprotokollet med sitt första mål i P19 och kort därefter framspelade han även Noah R som säkert placerade in 4:e målet.
Det kom ett par målchanser till därefter, men matchens resultat skrevs till 4-1.

Avslutar med några ord från Simon "Med hård matchning i veckan är det härligt att avsluta med seger i 4e matchen, samtidigt med 4 olika målskyttar visar vi på bredd i anfallsspelet i vår unga lovande trupp."