P19 - 1

Plats:Tornvallen, Stngby konstgrs
Förlust mot Olympic i B-lagsserien
2020-09-14 14:45
I vår andra match i B-lagsserien Division 1 Skåne tog vi emot ett starkt motstånd i form av BK Olympic.
Motståndarna kom med en trupp där de flesta spelarna var från deras seniortrupp, som spelar i division 2, kompletterad med en kvartett juniorspelare. Med den kvaliteten i ryggen stod de för bollinnehavet och en del farliga målchanser.

Viggo gjorde en fin match där han stod för ett par riktigt skickliga räddningar och med bra kommunikation hjälpte han till att styra försvarspelarnas positioner. Tyvärr för vår del så kom deras första mål precis innan första halvlekens slut, när dom avlossade ett distansskott som ändrade riktning. Tungt och oturligt mål att släppa in, dock var det välförtjänt att Olympic var i ledningen i halvtid.

Deras andra mål kom på en hörna som gick direkt in vid det bortre krysset. I den första halvleken höll vi uppe spelet, kombinerade oss fram bra och skapade en del lägen utan resultat. Men ju längre den andra halvleken led, desto mer fick vi inrikta oss helt på försvarsspel och det kom ytterligare två mål till på slutet av matchen.

Noterbart var att vårt senaste nytillskott, Robin, debuterade och spelade i cirka 65 minuter. Det han har visat upp både på matchen och på träningarna stämmer bra med vår profil på spelare vi söker, dvs spelare som arbetar hårt och tar ansvar på plan.