P19 - 1

Plats:Laröds IP plan 3 konstgräs
Förlust mot Hittarps IK
2019-09-28 22:55
Dagens bortamatch mot Hittarps IK slutade 3-0 till hemmalaget.
Förutsättningarna var tydliga på förhand, båda lagen behövde vinna. Vid en seger skulle vi vinna serien, medan det för motståndarnas del behövdes en seger för att vara med i toppstriden under slutspurten.

Redan i den första matchminuten slarvar vi i ett uppspel och Hittarp fick en bra chans att ta ledningen, men Simon B gjorde en bra räddning i målet. Efter en darrig inledning kändes det tryggt och vi fick mycket stora ytor att spela på.

Kayvan var nära att göra mål på ett avslut efter att Matthew och Isak tillsammans spelat sig igenom på vänsterkanten och gjort ett inlägg. Även Simon R var ett par minuter senare också nära att styra in en frispark men målvakten gjorde en bra räddning. Dock var det hemmalaget som skulle ta ledningen när vi slarvat i uppspelet.

Men matchen hade precis börjat och vi fortsatta jobba hårt och försökte att hitta passningar i spelyta två. Men tyvärr saknades det sista momentet skärpa och vi lyckades inte etablera farliga målchanser.
Istället kom 2-0 för Hittarp via en hörna, vilket blev en riktigt kalldusch för vår del.

Inför andra halvlek försökte vi strukturera om det så vi skulle få klarare målchanser. Dessvärre blev organisationen sämre då vi ledare inte varit tydliga, och resultatet blev att vi knappt fick till ett avslut på mål under hela andra halvlek.

Bäst chans hade vi när hemmamålvakten försökt att dribbla av vår anfallare men fick frispark med sig.

Det bör tilläggas att motståndarna försvarade sig mycket bra och jobbade hårt hela matchen. Hittarp utökade även ledningen till 3-0 när deras spelare på kanten tagit sig förbi vårt försvar som chansat lite i försvarsspelet. 3-0 skulle även bli slutresultatet vilket innebär att motståndarna vann rättvist.

Tråkigt förlust för vår del, men vi är fortsatt serieledare med allt i egna händer med en match kvar att spela.