P19 - 1

Plats:Sandskogens IP A-plan
Förlust mot Ystads IF FF
2019-09-10 19:00
Första förlusten i höstens division 2 kom mot Ystads IF FF i en match som trots resultatet var ett fall framåt jämfört med när vi möttes i vårens serie.
Matchen spelades i söndags på en våt men fin gräsmatta. Den började i ett lugnt tempo där vi låg rätt i försvaret och tvingade Ystad till längre djupledsbollar. Båda lagen hade sina halvchanser och första halvlek var jämn sett till målchanser.

Ystad gjorde dock ett ledningsmål när deras forward, felvänd med boll, lyckades vända upp med vår försvarare i ryggen och sen säkert placera in bollen i mål.

I andra halvleken stegrade vi upp i vårt spel och fick också till fler skott mot mål, men bollen ville inte in. I slutet av matchen tryckte vi upp fler spelare för att få till en kvittering. Istället fick Ystad till en kontring där de utökade sin ledning till 2-0 i den 80:e minuten.

Vi gjorde en bra match, men Ystad hade bättre skärpa framför målet och lyckades hitta målet bakom vår storspelande målvakt.

Matchen visade vår otroliga utveckling jämfört med matchen i våras. Utifrån ett utvecklingsperspektiv har vi tagit stora steg framåt.