P19 - 1

IF Limhamn Bunkeflo (P19 div.1)
Torns IF0 - 3IF Limhamn Bunkeflo (P19 div.1)

Matchstart:ons 17 april, 17:45
Plats:Tornvallen, Stångby konstgräs
Förlust i DM mot LB07
2019-04-22 10:58
IF Limhamn Bunkeflo (LB07) blev en tuff motståndare i 8-delsfinalen och årets DM-äventyr är därmed över.
Det blev tyvärr förlust i vår DM-match mot LB07. Vi gör en bra första halvlek, men går till pausvila med 0-1. Vi skapar ett par fina anfall där vi i uppbyggnadsfasen gör det bra men i sista momenten är vi inte tillräckligt kliniska.

Just de sista momenten visade sig vara den största skillnaden mellan oss och motståndarna. LB07-spelarna var effektiva och kliniska i avslutsmomenten.

0-2 uppstår efter att en motståndare skjuter ett skott som täcks av en Tornspelare, tyvärr gick returen tillbaka till dom och de fick avsluta ytterligare en gång och det blev ett mål.

Strax därpå fick Diako sitt andra gula kort vilket ledde till en ännu större uppförsbacke.

Slutresultatet blev 0-3.Vi önskar LB07 fortsatt lycka till i DM-slutspelet.

För vår del hoppas vi att spelarna inser vikten av att förbättra beslutsfattande i sista momenten och att de jobbar hårt på träningarna för att utveckla sina avslut