P19 - 2

Trollenäs IF 0-8 Torns IF
2022-05-21 22:43

Trollenäs IF stod för motståndet på en fin gräsmatta i dagens bortamatch som slutade hela 0-8 seger för Torns IF. Vi rivstartar med ett 0-1 mål redan efter 55 sekunder spelade och vi släppte aldrig taget om matchen därefter.

Matchen

1:a halvlek

Redan i den första matchminuten lyckas Benjamin frispela Noah R på kanten. Han petar bollen förbi sin motståndare och 1v1 mot målvakten placerar den kyligt i mål via stolpen till ställning 0-1.

Vi trycker på och skapar mycket målchanser dagen till ära. Efter en hörna i den 15:e min där bollen till slut hamnar till en fristående Simon, gör han inga misstag och petar in bollen till 0-2.

Ett par minuter senare blir Noah E neddragen i straffområdet. Domaren tvekar inte en sekund, straff. Simon kliver fram, han ser nervös ut... Skjuter lågt ned till vänster, målvakten räddar och släpper retur. Simon snabbt framme och petar in bollen till 0-3. Han tar inga fler straffar för Torns IF meddelade han efter matchen.

Efter 22 spelade minuter kommer vi runt på högerkanten, Simon dribblar ned mot kortlinjen, tittar upp och slår en fin boll snett inåt bakåt där Calle står och kan kyligt placera in vårt fjärde mål intill första stolpen, 0-4.

Många fina kontringar där vi hittar igenom via ytan mellan ytterback & mittback på motståndarna. I den 35:e min hittar Benjamin en liknande boll på djupet till Edvin. Han tar med sig bollen in i straffområdet och placerar den lågt i borte hörnet. Ställning 0-5 går vi till paus med!

2a: halvlek (0-5)

Vi fortsätter skapa många fina kontringar i andra halvlek och skapar målchanser. Dock går inte alla bollar i nät, en del i ribban och en del i stolparna.

I den 57:e min droppar Simon in mellan linjerna, vänder upp och hittar ångloket Hampus som kommer i fullfart på djupet. Tar med sig bollen och väl inne i straffområdet gör han inga misstag , placerar bollen ned i vänstra hörnet och vrålar ut sin glädje. Fint förarbete av Simon samt Edvin som drar ut backlinjen genom att bredda spelet och öppna upp för Hampus till 0-6 målet.

Torns IF trycker på och efter ytterligare ett fint anfall där Edvin till slut hittar en offensiv Noah R från sin ytterbacksposition, kan han kyligt placera in bollen till 0-7.

I 79:e min kommer dagens sista mål via firma Noah E som frispelar en djupledslöpande Edvin, som håller i bollen och tvingar ut målvakten från linjen och petar in bollen i högra hörnet. 0-8 faställer också slutresultat för dagens match på Trollevallen IP.

Sist men inte minst, uppstår i 85:e min en VAR-granskning när Edvin faller omkull i straffområdet och vädjar till domaren att blåsa straff. Men efter en noga check så åker han på gult kort för filmning istället!

Slutresultat
Trollenäs IF 0-8 Torns IF

Mål & assist

1:e Noah R ⚽️ (Benjamin 🎯)

15:e Simon ⚽️
17:e Simon ❌ (Straffmiss)

17:e Simon ⚽️

22:e Calle ⚽️ (Simon 🎯)

35:e Edvin ⚽️ (Benjamin 🎯)

57:e Hampus ⚽️ (Simon 🎯)

64:e Noah R ⚽️ (Edvin 🎯)

79:e Edvin ⚽️ (Noah E 🎯)

Kort

52 Benjamin 🟡

Man of the match - Simon (C) 🏆

Offensiv kraft - löpningar i djupled, ständigt med i presspelet och faller in bakom linjerna där han är svårmarkerad. 2 mål, 2 assist. Toppen av skytteligan.

Nämnvärda

• Edvin
    Avgörande - hotar backlinjen med fina löpningar på sin kant, ett par fina aktioner och ett fint öga för spelet. 2 mål, 1 assist, kunde blivit fler poäng.

• Love 🧤
    Väggen - Tufft underlag, blött på marken men många fina aktioner. Håller nollan för andra matchen irad.

• Hampus
    Ångloket - fin match i defensiven, äger sin vänsterkant. Krönar insatsen med en minst lika fin löpning och kyligt avslut. Körkort + mål , en bra vecka.

• Noah R
    Explosiv - oroar hela försvaret ute på högerkanten, stabil i defensiven och krönar insatsen med 2 mål.
  • Benjamin
    Spelskicklig - står för en stabil insats - driver fram på mittfältet med boll och utan boll.
    Skicklig i passningsspelet och det lönar sig för dagen med 2 assist.

• Noah E
    Spelmotorn - kanoninsats på mittfältet. Kreativ i passningsspelet, kommer ned hämtar boll och kan även driva framåt i plan förbi sina motståndare. 1 assist & 1 straff på kontot.

//Ledarstaben

Eslöv BK - Torns IF 2023-02-05 22:15